آهنگهای ویژه

  • فرزاد فرزین

    عشق زیاد

  • میثم ابراهیمی

    شدی عشقم

  • محسن چاوشی

    ذره بین

  • دانلود آهنگ حتی نباشی اینجا از سعید آذر

    سعید آذر

    حتی نباشی

  • گرشا رضایی

    سمفونی

  • مسعود حکاک

    باور کن

  • فرزاد فرخ

    امضای عشق

آخرین اخبار و جزئیات محرمانه آلبوم های چهره های سرشناس

0
فصل جدید انتشار آلبوم های چهره های موسیقی از راه رسیده
آخرین اخبار و جزئیات محرمانه آلبوم های چهره های سرشناس را می خوانید:
فصل داغ، آلبوم داغ

 

آخرین اخبار و جزئیات محرمانه آلبوم های چهره های سرشناس

 

برای انتشار آلبوم‌های موسیقی در ایران، معمولا چند فصل و دوره مختلف وجود دارد که چهره‌ها و آرتیست‌های این عرصه، آثارشان را در همان حوالی وارد بازار موسیقی کشور می‌کنند: اوایل پائیز، اواخر زمستان و البته اوایل تیر ماه. این آخری یعنی اوایل تابستان، پرطرفدارترین فصل انتشار آلبوم‌های موسیقی است. در سالهای گذشته هم این رویه همیشه بوده و چهره های پرطرفدار زیادی آلبوم‌هایشان را در این فصل وارد بازار موسیقی کشور کرده‌اند.

امسال هم آن طور که پیگیری‌های ما نشان می‌دهد، چهره های زیادی آلبوم‌هایشان را برای انتشار در این فصل، یعنی تابستان آماده کرده‌اند و به مرور قرار است آثارشان را در بازار موسیقی کشور منتشر نمایند. آثاری که برخی از آن‌ها با توجه به پیشینه سازندگانشان، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و همین باعث شده لحظه شماری برای انتشار آن‌ها بیشتر و بیشتر شود. در ماه های گذشته شاهد انتشار آثار بزرگانی چون رضا صادقی و محسن چاوشی بوده‌ایم و سر و صداهای زیادی که انتشار این آثار در پی داشت، حساسیت‌های بالای مخاطبان موسیقی را نشان داد که به هر اتفاق و ماجرای خاصی درباره آثار بزرگان واکنش نشان می‌دهند و همین حساسیت‌های بالا، باعث شده که چهره های دیگر هم دست به عصا تر و محتاط‌تر شوند تا مبادا با یک تصمیم اشتباه، همه زحماتشان بر باد نرود. آخرین جزئیات و اخبار و حرف و حدیث‌ها درباره آلبوم‌های در بدو انتشار را در این گزارش می‌خوانید :

    • * حامی بعد از «آخدا».

 
«حمید حامی» سالهای زیادی ست که در بازار موسیقی کشور حضور دارد و خیلی‌ها او را به عنوان یکی از صداهای قوی و تاثیر گذار بازار می‌شناسند. او تا کنون آلبوم‌های زیادی از قبیل «حامی»، «دو نیمه رویا»، «فقط نگاه می‌کنم» و «آخدا» را وارد بازار کرده و خیلی‌ها ترانه معروف او «دلم گرفت…» (که در فیلم «سام و نرگس» برای نخستین بار پخش شد) را همچنان نقطه اوج فعالیت‌های هنری این خواننده می‌دانند.
 
حامی در سالهای گذشته، انتقادات تند وتیزی را در مورد قوانین حاکم بر بازار موسیقی کشور در رسانه‌ها داشته و تقریبا تمام گفتگوهای این خواننده، حول و حوش «مافیای موسیقی» و «دست‌های پشت پرده» بوده. هر چند همه مجوزهای آلبوم این خواننده صادر شده ولی او در آخرین گفتگوی خود قبل از انتشار آلبومش «یک لحظه عاشق شو»، باز هم به تند ترین شکل ممکن به فعالین حوزه موسیقی کشور تاخت تا باز هم قبل از انتشار آلبومش، سر و صداهای زیادی را شاهد باشیم. او گفته: «ترانه‌سرا و آهنگسازی که کارش هم خیلی خوب است، ترانه‌اش از آلبوم من برداشته می‌شود در حالی که هیچ‌یک از خط قرمزها را رد نکرده و عضو شورای شعر هم بوده است. اما ترانه‌سرا و آهنگسازآنورآبی که همیشه کار سیاسی می‌کند بدون هیچ مانعی اسمشان روی جلد آلبوم از ما بهترون با فونت درشت درج می‌شود و به راحتی هم در ایران فعالیت مجاز دارد و هم در موسیقی لس آنجلسی و این برایم قابل هضم نیست. کاش می‌شد در یک برنامه تلویزیونی سوالاتم را مطرح کنم تا کسی به من پاسخ دهد زیرا هرچه به ارشاد رفتم، جواب نگرفتم؛ مثلا اینکه مجوز کنسرت‌های خارج از ایران درروزهای حرام از کجا صادر می‌شود؟ عاشورا و تاسوعای سه سال پیش دو خوانندهٔ داخلی در آمریکا و کانادا کنسرت داشتند در همان سال در ماه صفر من یک برنامه در تالار وحدت داشتم که قرار بود با پیانو یک آهنگ غمگین اجرا کنم اما مجوز ندادند. می‌خواهم بپرسم آیا موقعیت مکانی زمان را تغییر می‌دهد؟ مثلا اگر ما در قطب جنوب باشیم، عاشورا می‌شود عید قربان؟ عاشورا، عاشوراست. این یعنی خواص می‌توانند قوانین را دور بزند و این یعنی قانون برای همه و نه یک عدهٔ خاص.». حامی همچنین در بخش دیگری از حرف‌های خود نیز اعتقاد دارد : «آلبوم بعدی آماده است و اگر باز هم به نتیجه نرسم دیگر کار را کنار می‌گذارم البته در این چند سال چند باری با خودم و با در و دیوار و با موسیقی قهر کرده‌ام و هیچ کس از من نپرسید، مرده‌ای یا زنده؟ کار کردن یا کار نکردنت در موسیقی تاثیر می‌گذارد یا نه؟ مردم هم آنقدر آدم را زود فراموش می‌کنند که حد ندارد. یک هنرمند، یک بازیگر اگر یکی دو سال نباشد، مردم زود فراموشش می‌کنند. در مورد موسیقی هم همین است. مخصوصا کسانی که دغدغه‌شان هنر برای هنر است و به فرهنگ مردم فکر می‌کنند، اما دلخوشی من این است که تجربهٔ اسطورهایی مثل مازیار و فرهاد و نوری و بیات و آرزومانیان را دیده‌ام و از نزدیک لمس کرده‌ام. چرا که امیدوارم این فراموشی برای هنرمند راستین، مقطعی است و در صورت خاموشی همیشگی یک هنرمند و یا دوری طولانی مدتش از مردم و یا تغییر یک نسل، هنر واقعی صاحب هنر او را زنده نگه می‌دارد.».
 
علیرضا قرایی‌منش، علی موثقی، نیکان ابراهیمی، مهران خلیلی، رضا تاجبخش و ستار اورکی به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده برای این آلبوم حضور داشته‌اند و ترانه‌های این آلبوم را هم بابک صحرایی، پوریا ربیعی و مریم اسدی سروده‌اند. گفتنی ست بیژن بیرنگ، کارگردان نامی کشور نیز در این آلبوم به عنوان ترانه سرای یکی از قطعات حضور دارد و «علی بیرنگ» (فرزند بیژن بیرنگ) نیز آنرا آهنگسازی کره است.
 
«یک لحظه عاشق شو» به گفته میثم دهقان (مدیر برنامه های حامی)، اواسط تابستان بالاخره راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد. هفته گذشته تیزر تصویری این آلبوم منتشر شد تا خیلی‌ها بر این نکته اذعان داشته باشند که حامی برای این آلبوم حسابی خرج کرده است.

  • * جهانبخش بعد از «من و بارون».

 
بابک جهانبخش با آلبوم «من و بارون» کاری کرد که مخاطبان اش توقعاتشان از این خواننده بیشتر و بیشتر شود. شاید همین باعث شده که او وسواس بیشتری در کارش پیدا کند و برای آلبوم جدیدش زمان و انرژی بیشتری صرف کند.جهانبخش در آلبوم قبلی‌اش، قطعه ای را هم با «رضا صادقی» همخوانی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و همین باعث شد که خیلی‌ها پیش بینی کنند این خواننده برای آلبوم بعدی هم غافلگیری‌های این چنینی را در نظر داشته باشد.
 
اما چیزی که درباره آلبوم جدید این خواننده به بیرون درز کرده، حضور بزرگانی چون کوشان حداد، رضا تاجبخش و پیام هوشمند به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده است و اینکه خود این خواننده هم چند قطعه را آهنگسازی و تنظیم نموده است. «یاحا کاشانی» هم یکی از ترانه سراهای شناخته شده این آلبوم است و برای این اثر تاکنون چند نام مختلف انتخاب شده که مجموعه این اثر در حال مشورت و جمع بندی در مورد آن هستند تا بتوانند به نتیجه گیری درستی برسند.
 
آن طور که «محمد رضا خانزاده» (مدیر برنامه های این خواننده) گفته، آلبوم جدید بابک جهانبخش اواسط تابستان راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

  • * مازیار فلاحی بعد از «قلب یخی».

 
او را خواننده عاشقانه‌ها و قطعات حسی موسیقی پاپ ایران می‌دانند. خواننده ای که تقریبا در تمام کنسرت‌هایش و در روی سن، گریه کرده و اشک خیلی‌ها هم بعد از این قبیل رفتارهای حسی‌اش روی سن، در آورده است.آلبوم جدید او از چند بابت قابل توجه است و شاید مهم‌ترین بعد این اثر را باید خطرناک بودن موقعیت این خواننده دانست.
 
مازیار فلاحی پس از موفقیت سریال «قلب یخی»، آلبومی به همین نام و متشکل از آثاری که برای این سریال ساخته و خوانده بود را به بازار فرستاد و با توجه به اینکه مخاطب اش، توانسته بود ارتباط حسی قوی‌ای را با قطعات این سریال برقرار نماید، آن آلبوم توانست موفقیت بالایی را به خود اختصاص دهد تا بازار کنسرت‌های این خواننده داغ داغ شود. او رکورد تعداد اجراهای زنده سال قبل را هم از آن خود کرد و به مرور اجراهای شهرستان این خواننده هم راه افتاد. اما خیلی‌ها اعتقاد دارند که این خواننده اگر در کلیت آثار جدیدش تغییرات جدی و به روز را اعمال نکند و بخواهد در همان فضاهای آلبوم قبلی‌اش وارد گود شود، شکست سنگینی در انتظارش است. اتفاقی که حمید عسکری و بنیامین آخرین قربانیان آن بودند و اصرار به حضور و تکرار یک سبک، آن‌ها را به حال و روز کنونی شان رسانده.
 
مدیر برنامه های این خواننده درباره دوری جستن مازیار از فضاهایی که دیگر زیادی تکراری به نظر می‌رسند، اعتقاد دارد : «آلبوم در قالب ۱۴ قطعه با رعایت فضای کارهای قبلی مازیار فلاحی منتشر می‌شود ضمن اینکه در کنار سه قطعه ویژه‌ای که آثار متفاوت‌تری نسبت به کارهای قبلی این خواننده است، قطعه جدیدی را عرضه کرده‌ایم که حتم دارم با توجه به فضا و حال و هوای متفاوتی که دارد نبض جامعه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.».
 
بیش از ۹۰ درصد شعرهای این آلبوم توسط خود مازیار فلاحی سروده شده است. ضمن اینکه در بخش‌های تنظیم علاوه بر حضور فلاحی، امیر توسلی نیز همکاری‌هایی را داشته است. اوایل تیر ماه تاریخی ست که از سوی تهیه کنندگان این آلبوم برای انتشار آن عنوان شده است.

  • * یراحی بعد از «منو رها کن».

 
خواندن تیتراژ «ماه عسل» اتفاقی بود که باعث شد «مهدی یراحی» دیگر جزو چهره های پر طرفدار موسیقی پاپ کشور شود. هر چند او پیش از این نیز سابقه زیادی در عرصه موسیقی داشت و حضور در تیتراژ های مختلف و البته انتشار آلبوم «منو رها کن» اتفاق‌هایی بودند که این خواننده در کارنامه کاری خودش، آن‌ها را به ثبت رسانده بود.
 
چند وقتی هست که خبر انتشار آلبوم جدید او به نام «امپراطور» در رسانه‌ها منتشر شده اما برخی مشکلات حقوقی این خواننده با مدیر برنامه‌ها و شرکت طرف حساب قبلی‌اش باعث شده که انتشار این آلبوم همچنان در هاله ای از ابهام باشد.
 
علاوه بر مبهم بودن ماجرای انتشار آلبوم این خواننده، ماجرای اجراهای زنده او نیز بسیار پیچیده و پر خبر شده. ظاهرا تهیه کننده قبلی این خواننده از او قراردادی را در اختیار دارد که این خواننده را مجاب می‌کند که تا ۵ سال بعد از انتشار آلبوم اول و نخستین کنسرت، تمام حقوق مادی و معنوی اجراهای زنده‌اش را در اختیار این تهیه کننده قرار دهد. ماجرایی که حتی پادر میانی بسییاری از اهالی موسیقی هم هنوز نتوانسته آنرا فیصله دهد و این خواننده هنوز در بلاتکلیفی محض قرار دارد.
 
در آلبوم جدیدی این خواننده آهنگسازی اکثر قطعات برعهده خود یراحی بوده و ترانه سراهای بنام موسیقی ایران از جمله روزبه بمانی، مونا برزویی، رستاک حلاج، زهرا عاملی، امید جامع و امید فراقی زاده به سرایش ترانه های آلبوم پرداخته‌اند. آلبوم ۱۲ قطعه دارد که فضای موسیقایی این اثر همچون اولین آلبوم مهدی یراحی «منو رها کن» فضای احساسی خواهد داشت.
 
اواخر تابستان جدیدترین تاریخی ست که از سوی مدیر برنامه های این خواننده در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است.

  • * اخبار محرمانه.

 
چهره های پاپ دیگری هم هستند که آثارشان در دست انتشار است ولی هنوز هیچ خبری در مورد آن‌ها در رسانه‌ها منتشر نشده است. چهره‌هایی همچون بنیامین بهادری و فرزاد فرزین که اخبار چندانی در مورد آن‌ها و آثار جدیدشان منتشر نشده است.فرزاد فرزین ظاهرا در تدارک یک همکاری بین المللی در آلبوم جدیدش است و بنیامین هم که به تازگی خبر اتمام قراردادش با شرکت «ترانه شرقی» سر و صداهای زیادی را در رسانه‌ها باعث شده، آلبوم جدیدش را با حضور چهره‌هایی چون نیما وارسته و فرشاد فارسیان و علی منصوری استارت زده است. آلبوم گروه «سون» هم آماده انتشار است اما هیچ خبر موثقی درباره تاریخ انتشار آن به بیرون درز نکرده است.

لینک کوتاه

اشتراک گذاری

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها